feminism is the radical notion that women are people

0kommentarer

Blir så ledsen när jag ser tjejer vars största önskan är att bli smalare, snyggare, alltid smalare. När all ens energi går åt till att tänka på magen, låren, allt som är fel och måste ändras. Vill bara skrika SLUTA, DU ÄR VACKER SOM DU ÄR. Det är en sjuk värld vi lever i och din kropp och utseende borde inte ha någon betydelse, det hela handlar bara om att pressa in kvinnor i en roll som detta jävla patriarkala samhället har bestämt åt oss, krossa vår självkänsla och få oss att bara tänka på hur vi kan behaga detta manssamhälle så att vi inte ska ha tid eller ork att kämpa emot. Det handlar endast om kvinnors lydnad. Men jag är trött på detta. Jag tänker inte ändra på min kropp för någon annans skull, allra minst för ett samhälle som alltid säger åt mig att jag inte duger som jag är! Jag tänker vara mig själv och jag tänker se ut hur fan jag vill, ingen ska få säga att jag inte duger, inte ens jag själv! Det måste få ett slut. Vi måste kämpa emot, protestera, skrika och slåss för att göra våra röster hörda. 6 KILLAR VÅLDTOG EN TJEJ OCH GICK FRIA! Vi måste inse att vi har viktigare saker att kämpa för än ett mindre midjemått. Blir så arg!

 
 
 

Kommentera

Publiceras ej