Idag har jag varit i skolan och haft introduktion till Litteratur-delen av engelskalärarutbildningen. Läser så himla mycket ämnen den här terminen - roligt, men stressigt. Har än så länge haft introduktion i English Grammar, General Grammar, Cultural Studies, och Literature. Härnäst väntar Pronunciation, Didactics, Language Studies och Written English. Längtar tills allt drar igång ordentligt, men har ingen aning om hur man ska klara av att hålla koll på allt! Men det blir nog förhoppningsvis bra till slut. Speciellt om man varvar studerandet med roliga studentfester, som tex. KraValentin kravallen den 16e. Längtar!


Dagens humör: Var helt otroligt trött när jag vaknade, men blev glad av att mysa med finaste killen. Resten av dagen har jag känt mig lagom mysig och på bra humör.
Dagens vill ha: Högmidjade shorts/jeans, Dozo-skål från Lagerhaus, mer pengar..?
Dagens klädsel: Svarta jeans, vitsvart-randig tröja, röd stickad kofta.
Dagens frisyr: Slarvig knut i skolan, slarvig fläta nu.
Dagens planer: Åka hem till min finaste igen, laga mat, läsa klart The Perks of Being a Wallflower
Dagens saknad: Elin! Har inte träffat henne på typ hundra år. Och Cindy! Måste ta mig till huvudstaden och hälsa på henne snarast. 
Dagens måltid: Frukost: Yoghurt med müsli och bär. Mellanmål: Ostsmörgås och varm choklad med marshmallows. Till middag blir det pasta!
Dagens borde: Ta reda på vart jag ska ha mitt engelska Pronunciation-test imorgon :O
Dagens godis: Varm choklad med marshmallows!
Dagens tråkigaste: Dyr kurslitteratur.
 

bilder från min instagram, kaordisk
 
 
here comes the heat before we meet a little bit closer
here comes the spark before the dark, come a little closer
 
alltså åh, favoritlåten, favoritbandet, favoritmänniskor ♥
orkar inte med hur mycket jag älskar dessa två fantastiska kvinnor och deras underbara musik.
dör finhetsdöden tusen gånger om.
 
ugh, snyggaste vackraste sexigaste tvillingarna någonsin.
godnatt.
åh, så fina jag dör.
hur kan man shippa något annat i den här serien?
ååååh.
 
 
 
 
 
 
Beställde nyss den här skönheten. Min alldeles egna, personliga almanacka. Dör så fin den är. Vill inte vänta i två veckor, behöver den i mitt liv nununu.
 
 
Nytt år, och mitt mål är att göra mitt liv mer som jag vill ha det. Verkligen göra saker som jag vill göra och inte sitta hemma och deppa när saker inte blir som jag vill. Tvåtusentretton har alla förutsättningar för att bli ett toppenår, så jag tänker se till att det blir så. Så det så.
 
Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?
Blev kär, tog studenten, började plugga till lärare osv.
 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej.
 
Dog någon som stod dig nära?
Min gammelmormor. Stod henne inte jättenära, men det var jobbigt att se släkten så ledsen, speciellt mormor.
 
Vilka länder besökte du?
Inga, faktiskt. Höll mig mest till Norrköping, Stockholm och Linköping.
 
 
Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Mer av allt! 2012 var väl helt okej, men behövde mermermer av allt. Blev lite för lugnt.
 
Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
3e mars då jag blev tillsammans med min Victor. Balen, studenten, Stockholmsresan, julafton.
 

Vad var din största framgång 2012?

Trots all himla ångest och stress innan studenten lyckades jag gå ut med godkänt i alla ämnen!

Största misstaget?
Att jag inte tog för mig mer. Att jag inte var på fler universitetsfester. 

Bästa köpet?
Blå höst/vår kappa. Blommig ryggsäck. Lååång och tjock halsduk. 

Vad spenderade du mest pengar på?
Resa till Sthlm + hotell.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Bli tillsammans med Victor. Umgås med mina vänner.



Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?
Pumped up kicks - Foster the People. Perth - Bon Iver. Closer - Tegan and Sara. Midnight City - M83.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare, definitivt.

Vad önskar du att du gjort mer?
Träffat nya personer. Dansat bort nätter.  

Blev du kär i år?
Blev superförälskad i världens finaste kille.



Favoritprogram på TV?
Såg knappt på TV, men några av favoritserierna var American Horror Story, Dexter, The Walking Dead, Avatar: The Last Airbender osv.

Bästa boken du läste i år?
Läste alldeles för lite, men älskade iallafall The Fault In Our Stars av John Green, Kapitulera omedelbart eller dö av Sanne Näsling och Incredibly Loud and Extremely Close av Jonathan Safran Foer.

 

Största musikaliska upptäckten?
Hade aldrig riktigt insett innan hur underbara Bon Iver är.

Något du önskade dig och fick?
Ett förhållande, haha. Och en iPhone!

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Inget särskilt. Åt god mat och drack vin med familj och pojkvän. Blir mer firande iår när jag fyller 20!

Högsta önskan just nu?
Att det ska bli vår och sommar.



Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Mer fest och dans och nya bekantskaper. Mer kreativitet och pysslande.

Vad fick dig att må bra?
Min pojkvän och de närmsta vännerna. Pyssla och köpa second hand-kläder.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Det gick lite i perioder. Men mest Sara Quin och Matt Smith, mums.



Vem saknade du?
Victor när han åkte till Tyskland i två veckor.

De bästa nya människorna du träffade?
Alla som går lärarutbildningen är så himla roliga att umgås med. Gjorde dock alldeles för lite av det.

Vad ser du fram emot under 2013?
Londonresa med vänner. Börja plugga engelska. Dubbeldejter och fester.